„Eljön Istenetek, hogy bosszút álljon és megfizessen” (Iz 35,4)

DECEMBER 21-HÍR:Az általános felháborodás miatt a Sátán figuráját eldugták a fehér asztronata mögé; nem elvitték, hanem csak eldugták, aazaz továbbra is ott van a Betlehem figurái között a Szent Péter téren.


1.

Armin Schwibach a Tagespost német lap vatikáni tudósítója, aki eddig azzal tűnt fel, hogy a) nagyon ritkán írt valamit, b) és ha mégis, akkor az abszolút Bergoglio-hű írás volt, az utóbbi hetekben, hónapokban feltűnően változtatott beszámolóinak hangnemén: úgy tűnik, hogy se a korona-hisztériát, se Bergogliot nem fogadja el annyira kritikátlanul, mint eddig.
     Először december 1-én számolt be a kath.net blogon a felállítandó idei betlehemről. Írása ezt a címet viselte: „Betlehem a Péter téren: Moloch-múmiák kromoszóma-betleheme 2020-ban. The End?”

Schwibach e cikkben a Szent Péter tér és környéke állapotát mutatta be a 2020-as koronaévben:
Üresség mindenütt, üres a Szent Péter tér, amit a tavaly idehelyezett bronz migrációs-szoborcsoport és a hajléktalanok kolonnádok alatti műanyag sátrai rútítanak el immár több mint egy éve [lásd a honlap ezen cikkét: Az aposztáziától a bálványimádásig]. A környék üzletei, bárjai, éttermei zárva vannak, itt is jóformán csak a hajléktalanok tartózkodnak, amíg el nem foglalják éjszakai sátraikat a Bernini-oszlopok alatt, ahol szükségleteiket is végzik.

És ebbe a környezetbe érkezik az idei betlehem. 2016 óta a vatikáni betlehemet arra használják, hogy „valamit szimbolizáljon”, mintha egy betlehemi jászolnak szüksége lenne arra, hogy Jézus születésén kívül bármi mást is „szimbolizáljon”. Szent Ferencnek, aki 1223-ban a Rieti-völgyben (Assisi-től mintegy kétórányi autóútra) fekvő Greccio egyik remeteségében állíttatta fel Johannes testvérrel az első betlehemet, az volt a célja, hogy „felébressze az emberek emlékezetét arra a gyerekre, aki Betlehemben született, és azon fájdalmas és szegényes körülményeket láthatóvá tegye, melyekben Megváltónk a világra jött; hogy lássák őt a jászolban szalmán fekve az ökör és a szamár között”. Szent Ferenc „csak” a karácsonyi csodás eseményt akarta az emberek számára szemléletessé tenni, de hát ma az intézményesült modernizmus korában egyesek mindent jobban tudnak.
     És akkor a 2020-as évben az „annus horribilis”. Már előre beharangozták, hogy ebben az évben a betlehem „teljesen más lesz”, mint a többi évben. A korabeli művészet „remekeit” állítják ki: az 1960-as, 1970-es évek ronda stílusának egyfajta apoteózisát, amit, úgy tűnik, sokan visszasírnak.
     Mert az idei betlehem figurái olyanok, mint a múmiák és a Moloch ábrázolásai. A közepén álló angyal mellén levő valami DNA-kromoszómára emlékeztet (de ez nem lehetett tudatos, mert amikor ezek a rondaságok készültek, a vírológusokon kívül még senki nem hallott a koronavírusról).
     Ürességek: Ezt az évet a kromoszóma-angyal szimbolizálja. Talán jobb, mint a 2017-es LGBT-angyal, ami a romba dőlt Szent Péter kupola alatt volt látható.


2.

Armin Schwibach december 15-én jelentkezett újra a kath.net blogon a már felállított betlehemmel kapcsolatosan. (A december 11-i felavatásról ITT található beszámoló.) Újabb írásának címe:
„Betlehem a Szent Péter téren – Betlehem???? Talán az aposztaták számára”

Nem lehet kétség afelől, hogy a vatikáni Szent Péter térre e napokban felállított Betlehem a felfoghatatlan rondaság és érthetetlenség olyan műve, ami a szemlélőkből semmi mást, csak zavarodottságot és felháborodást vált ki. A 2017-es LGBT-Betlehem a Szent Péter bazilika kupolájának romjai alatt, aztán a 2018-as homokdomb-Betlehem után 2019-ben egy kis szusszanásnyi szünet következett, amikor is elhatározták, hogy egy hagyományos Betlehemet építenek fel, ami Olaszország északi részéből érkezik.

2020-ban, a koronahisztéria, a hideg, a halál és az elhagyatottság horror évében, melyben az embereknek különösen nagy szükségük lenne vigaszra és örömre, olyan betlehemet állítottak fel a Szent Péter téren, ami nemcsak elborzaszt, de kifejezetten elrémít. Ráadásul ezek a ronda figurák egy plasztik-felépítmény alatt állnak, amit éjszaka neoncsövekkel világítanak meg.

Figyelmeztetni kellene a szülőket, hogy ne hozzák gyermekeiket idén a Szent Péter térre, hogy legalább ennek a látványnak a traumájától megvédjék őket a mostani amúgyis súlyos időkben. Ez a betlehem szégyen azon a téren, amit Bernini harmonikusan az egész épületegyüttessel alkotott meg: A tér, ami a világot átkarolja, a tér, mely egy középponthoz vezet. – De ez még nem minden. Este a bronz migrációs-szoborcsoport oldalán álló Bernini-oszlopsort kék fényjátékokkal díszítik fel, egyfajta lézer-fényjátékkal sok ugráló csillaggal, mintha valami különleges diszkóban lennénk, miközben a kolonnádok alatt kunyhókat állítanak fel.
     Mindezek láttán talán helyénvaló lenne neves művészettörténészeket felszólítani, hogy indítsanak el egy kezdeményezést: „Véd a Szent Péter teret” – „Protect St. Peter’Square, véd a teret a „Sacco di Roma 2.0” ignoráns barbáraitól, hiszen valami olyasmiről van szó, ami bár elsősorban a kereszténységé, de egyúttal az egész emberiségé is.

Bergoglio e felhívása: „a betlehem a hit-terjesztése szép és igényes folyamatának egy része”, volt talán az utolsó löket ahhoz, hogy petíciót nyújtsanak be, amiben arra kérik Bergogliot, hogy takarítsa ki a Szent Péter teret, és állítsanak fel megint egy hagyományos betlehemet, és a ronda (nem kevés ember nevezte „sátáninak”) kerámiakacatot tüntessék el, amit „modern művészetnek” állítanak be, és ami egészen biztosan nem „része a hit továbbadásának szép és igényes folyamatának.
     Fontos lenne azt is megkérdezni, hogy ki a felelős ezért a barbár és szégyenteljes tettért?


3.

Ugyanezen a napon, azaz december 15-én, Karl-Peter Schwarz, a „Presse” újságírója, is megjelentetett egy cikket a vatikáni betlehemről, melynek – a fent látható és Armin Schwibach által készített képen látszó sötét figurára vonatkoztatva – e címet adta: „Vajon a fekete sisakos gonosz ember Darth Vader?” – Az internet szerint ez a bizonyos Darth Vader a „Csillagok háborúja” című amerikai film „rossz fiúja”.

De nem csak Schwarz úr, hanem még sokan mások is úgy vélik, hogy az idei Bergoglio-betlehem figurái leginkább e többrészes fantasztikus film alakjaira, de legalábbis űrlényekre emlékeztetnek a leginkább. A Reuters vatikáni tudósítója, Philip Pullella már az egész betlehemnek ezt a nevet adta: „Vatican’s ‚Darth Vader’ nativity scene” (a Vatikán Darth Vader-betleheme).

Schwarz úr cikke tovább: Bergoglio szerint a Szent Péter téren felállított betlehem „karácsonyi atmoszférát teremt, ami segíti a Megváltó születésének misztériumában való hitet”. Ezzel a véleményével eléggé egyedül áll, ugyanis ritkán fordult elő a szociális médiában, hogy valamiről ennyire megegyeztek volna a vélemények, mint most: „Ez a betlehem mind esztétikai, mind vallási okokból elfogadhatatlan”. A figurák inkább egy villamosmegállót juttatnak az ember eszébe, az angyal úgy néz ki, mint egy radiátor, Mária és József régi keleti bálványalakokra hasonlítanak. Mindez a szovjet emlékművekre emlékeztet. A figurák közül különösen kettő rejtélyes: Vajon a fekete sisakos gonosz ember Darth Vader? És ki a másik, a fehér asztronauta?

De ellentétben az összes többi megszólalóval, akik mind azt követelik, illetve alázatosan kérik Bergogliotól, hogy minél hamarabb távolíttassa el ezt a szörnyszüleményt a Szent Péter térről, Schwarz úr azt szeretné, ha az minél tovább ott maradna, hogy minél többen láthassák, mert azon a modern előrenyomulásának következményei és az egyháznak a korszellemhez való egyre növekvő alkalmazkodása kiválóan tetten érhető.
     Schwarz: „Ha a természetfelettit kioltják, akkor a régi bálványok visszatérnek és összeolvadnak az újakkal. Akkor Jézus és Mária helyett az emberek Greta Thunbergben és Carola Rackete-ben hisznek, a pokol helyett a klímaválságban, a menny helyett a határtalan multikulturális világköztársaságban, ahol mindenki szereti egymást.”


4.

Armin Schwibach, talán megrettenve saját, az elmúlt hetekben mutatott „szókimondásától”, december 17-én újabb cikkel jelentkezett a kath.net-en, melyben már azt fejtegeti, hogy ki kell deríteni, hogy kik és miért szabotálják folyton Bergoglio szándékait, mert hát mindaz, ami az idei betlehem ábrázol teljesen ellent mond Bergoglio szavainak, elképzeléseinek stb. Ilyeneket ír:

A „figurák” egy szent történés botrányos eltorzításából és intézményesüléséből állnak. Valóban fel kell tenni a kérdést, hogy ki adott tanácsot az 1960-as és 1970-es években ilyenfajta betlehem elkészítésére. Azután arra a kérdésre is választ kellene találni, hogy az ilyenfajta eltévelyedés pont egy olyan drámai évben, mint amilyen 2020 volt, ki engedélyezett? Semmi nem mondhat annyira ellent a pápa (!) kívánságának, mint a modern művészet ezen formája.


5.

Régen fordult elő, hogy valamiben ennyire egyetértene minden hivatásos és laikus hozzászóló: Az Abruzzo egyik kisvárosának művészeti főiskolájáról érkezett betlehem annyira visszataszító, hogy mielőbb el kell távolítani a Szent Péter térről. Ezt kérik egy petícióban Bergoglio-tól.

Az újságírók a figurákat a Csillagok háborújából, vagy más sci-fi sorozatokból, vagy Erich Däniken könyveiből vett alakokkal hasonlítják össze. Különösen a fenti képen látható sötét alakról találgatnak, akit a legtöbben egy amerikai fantasztikus filmeposz rossz fiújával hasonlítanak össze.
     Eközben csakis a legfontosabbakról feledkeznek meg:
     1) Ennek a bizonyos filmsorozatnak az első része 1977-ben készült és került a mozikba. A Szent Péter térre idén kiállított figurákat azonban 1965 és 1975 között készítették. Vagyis, semmiképpen nem ihlették e figurákat a Csillagok háborúja alakjai, és a korábban készített fantasztikus filmek sem, hiszen a) 1965 előtt nem készültek még ilyenek, b) amelyik pedig készült, abban még normális emberek játszották az űrlényeket is.
     2) Schwibach kérdései, illetve követelései, miszerint tudni kellene, hogy ki a felelős e kerámiacsoport létrehozásában, már réges-régen ismert: „A projekt a Castelli-ben székelő állami művészeti főiskola – F.A. Grue – igazgatójának és két tanárának ötletére készült el 1965 és 1975 között, ezt az évtizedet az iskola a karácsonyi témakörnek szentelte. Az összesen 54 figurából álló együttes megalkotásában az iskola összes tanára, diákja, sőt még a technikai személyzet is nagy lelkesedéssel vett részt.”
     Vagyis az igazgatót nem akármi, hanem az 1962-től 1965-ig tartó ú. n. II. Vatikáni Zsinat, és az azon képviselt és hivatalossá vált egyházi lelkület, gondolkodásmód ihlette. Közismert tény, hogy e „zsinat” hatására az immáron hivatalosan is embercsinálta egyházzá vált szekta a katolikus templomokban, intézményekben – és a fejekben, lelkekben – legalább olyan alapos rombolást végzett el, mint 400 évvel korábban a protestantizmus.
     3) Schwibach és még sokak azon véleménye, reménye, hogy Bergoglio-t kijátszották a munkatársai, mert „semmi nem mondhat annyira ellent a pápa (!) kívánságának, mint a modern művészet ezen formája”, egyszerűen nevetséges. A gyávaságon kívül még azt példázza, ami több értelmes szakember szerint az egyik oka a mostani szörnyű helyzetünknek: Az emberek egyszerűen nem tudják elfogadni, hogy vezetőik becsapják őket, visszaélnek bizalmukkal, és hatalmukat saját embertársaik ellen gyakorolják. Kézzel-lábbal tiltakoznak az ellen, hogy egy ilyen lehetőséget elhiggyenek, sőt, hogy akár csak fontolóra vegyenek, mert ez azzal járna, hogy gondolkodniuk kellene, és maguknak kellene vállalni a felelősséget létükért, tetteikért. És ezért gyártanak inkább olyan elméleteket, miszerint a szegény, jószándékú vezetőket félrevezették, ők szegények semmiről sem tehetnek stb.
     Nem, pont ez a Szent Péter téren most látható borzalom felel meg a legjobban Bergoglio és csapatának, mert ez az ő lényegük! Ez az alkotás 1975-ben lett kész, azóta több helyen kiállították, többek között 2014-ben Bergoglio izraeli útja során a Szentföld több városában, Betlehemben, Jeruzsálemben, Tel Avivban (nyilván ezeken a helyeken szintén nem az egész 54 figurát, hanem csak a fő csoportokat, csakúgy, mint most 2020-ban a Szent Péter téren). (erről az adatról az egyik forrás itt található: https://aleteia.org/2020/11/04/vatican-nativity-scene-to-feature-figurines-from-the-1960s-and-70s/)
     Teljesen kizárt dolog, hogy Bergoglio tudta és beleegyezése nélkül kerültek volna most Rómába a figurák! Ez az alkotás nem a mostani karácsonyra készült (ha direkt mostanra készült volna, akkor még elfogadható lenne a feltételezés, hogy a megrendelők nem tudták, mit kapnak), hanem 45 éve készen van: az illetékesek láthatták, látniuk kellett teljes valóságukban már korábban is, sőt éppen ezért hozatták most a Szent Péter térre!

Mindezek után csak egy válasz létezik:
A figurákat az általános hitehagyás ihlette, és maga a Sátán, aki e hitehagyás fő előidézője. A „sötét sisakos figura”, nem egy filmből vett rosszfiú, hanem a Sátán személyesen: nemcsak belemagyarázva, hanem egyszerűen úgy néz ki, mint az ördög! És nem sisakot visel, hanem koronát! Pontosan úgy, mint a Jelenések Könyvének vadállata!!! Tessék jobban megnézni! (lásd: Jel Jel 13.1) És pontosan a Sátán, a Sátán által képviselt rondaság és utálatosság az, ami a Bergoglio képviselte zsinati szekta legfőbb sajátossága. Bergoglio láthatóan iszonyodik minden széptől, a rendtől és nemestől, őt csak a ronda, a rendetlenség, a piszok vonzza, ez éppen elégszer kiderült már az elmúlt csaknem 8 év alatt.

Ráadásul ez a szörnyűség egészen közel áll ahhoz a helyhez, ahol 1963. júniusában A bukott arkangyal, Lucifer intronizációja a római katolikus citadellában megtörtént, mivel a sátánizmus hagyománya szerint ekkor jött el a fejedelem ideje, azaz az évezredek óta beért „vetés” végső learatásának kezdete.

Dániel próféta óta tudjuk, hogy a végidő jelei ezek: az áldozat megszüntetése, és a „templom szárnyán vészt hozó undokság” megjelenése. (Dán 9,27: „Egy hétre szövetséget köt sokakkal, s a hét közepén megszünteti a véres- és ételáldozatot. A templom szárnyán vészt hozó undokság lesz, egészen végig, míg a kiszabott büntetés rá nem zúdul a pusztítóra.” – Dán 11,31: „Megjelennek hadai: meggyalázzák a szentséges várat, megszüntetik a mindennapi áldozatot, és felállítják a vészt hozó undokságot.”)
     A próféta e szavai attól nyernek egészen különös jelentőséget, hogy Urunk Jézus Krisztus maga utalt rájuk: „Midőn tehát látjátok a pusztulás utálatosságát, melyet megjövendölt Dániel próféta, állani a szent helyen, – aki olvassa, értse meg!” – „Midőn mindezeket látjátok, tudjátok meg, hogy már közel van az ajtóban. Bizony mondom nektek, el nem múlik e nemzedék, mígnem mindezek meglesznek. Ég és föld elmúlnak, de az én igéim el nem múlnak.” (Mt 24,15/33-35)

Attól az igen szomorú ténytől, hogy a Vatikánban nem ez a mostani betlehem az első „undokság”, amit felállítanak, még a prófécia érvényes marad: valamelyik „undokság” valamikor valóban az utolsó lesz. És valamennyi esélyünk van rá, hogy ez a mostani talán tényleg az utolsó: ez az egész már csaknem egy éve tartó ú. n. „korona”-iszonyat, és mindaz, ami még vár ránk, valóban egyedülálló az emberiség – pedig megszámlálhatatlanul sok borzalommal teli – történelmében. És december 21-én, Szent Tamás apostol ünnepén, az igazi Betlehemi csillaghoz hasonló égi tünemény tanúi lehetünk. És nem utolsósorban, Szent Januarius vértanú püspök, Nápoly védőszentjének december 16-i ünnepén idén nem vált folyóssá az üvegampullában őrzött vére. Ez utoljára 1973 májusában, illetve 1980 szeptemberében történt meg (a szent vére egy évben háromszor, az ő ünnepein – május első vasárnapja előtti szombaton, szeptember 19-én, december 16-án – válik folyóssá). (forrás: www.katholisches.info – 2020. december 17.: Blutwunder von Neapel ist ausgeblieben)

„Mondjátok a csüggedt szívűeknek: "Bátorság! Ne féljetek! Nézzétek, eljön Istenetek, eljön, hogy bosszút álljon és megfizessen. Maga az Isten jön el, hogy szabadulást hozzon nektek."” (Iz 35,4)


Feltéve: 2020. december 19.


vissza

AZ IDŐK VÉGE oldalra                              a KEZDŐLAPRA