KIRÁLLYÁ LETT AZ ÚR, FÖNSÉGBE ÖLTÖZÖTT: ERŐBE ÖLTÖZÖTT AZ ÚR ÉS FELÖVEZTE MAGÁT. ALLELUJA!
Előzmény: Mit is ünneplünk valójában Karácsonykor?
Tizenkét évvel megjelenése után, a napokban akadt a kezembe „Az Egyház és a homoszexualitás” című füzetecske, amit a „Lepanto Kulturális Centrum” adott ki (Alfons Stickler bíboros előszavával) 1996-ban azt követően, hogy az Európai Parlament 1994. február 8-án elfogadott egy határozatot, melyben a tagországait arra szólította fel, hogy ismerjék el a homoszexuális „házasságot” és a homoszexualitás terjedését az állami intézményekkel és törvényekkel támogassák. E határozat ellen a „Lepanto Kulturális Centrum” több más egyesülettel karöltve, 1994. május 2-án Straßburgban egy tiltakozó iratot nyújtott be az Európai Párlementnek, valamint megalapított egy bizottságot a természetes és keresztény családrend védelmére. Mikor e felfedezésemről egy ismerős papnak beszámoltam, ő a következő tényre hívta fel figyelmemet: egészen a II. Vatikáni Zsinatig az Egyház négy égbekiáltó bűnt sorolt fel: 1. Szándékos gyilkosság (Ter 4,10). 2. Természetelleni testi bűn (Ter 18,20). 3. A szegények, özvegyek s árvák nyomorgatása (Kiv 3,9; Ez 22,7). 4. A szolgák és munkások bérének visszatartása vagy megrövidítése (Jak 5,4).
E négy parancs attól „égbekiáltó”, hogy őket Isten már itt a földön megtorolja, mert „mintegy Istenhez kiáltanak büntetésért”.
És mégis, Isten parancsát megszegve, a zsinat utáni katekizmusok, imakönyvek csak három égbekiáltó bűnt sorolnak fel, a másodikat szándékosan kihagyják! Már 1991-ben! 3 évvel az Európai Parlament homoszexualitást támogató határozata előtt! Meglepő-e ezek után, hogy a világ úgy működik, ahogy?
A világ történelme az Egyház történelme, illetve annak a világ folyását meghatározó következménye. A világban csak az történik, amit az Egyház tanítása, élete lehetővé tesz. Csakúgy, mint a történelemben mindenkor, mindaz a rossz (például az 1968-as, az egész társadalmi rendet visszahozhatatlanul felforgató diáklázadások), ami a világban 1965 óta történt, valamilyen módon összefüggésben van a zsinati határozatokkal, zsinati „szellemmel”, és az Egyház mostani életével.
E modernizmus, világias szemlélet egyik csúcspontja az egyházi ünnepek átrendezése, felforgatása. Ezekből most csak a három legrosszabbat, a legtöbb, a legkárosabb következménnyel járót említsük: Nem hiszem, hogy túlzás azt állítani, hogy e harmadik nagymértékben hozzájárul ahhoz, hogy karácsony ünnepének értelme elhomályosult az emberek agyában. Hogy az olyan katolikus országokban, mint például Ausztria is, a lakosok túlnyomó többsége karácsonyt a család ünnepének tartja csak, hogy advent nem a magunkba szállás, a bűnbánat, az előkészület ideje, hanem a családtagoknak veendő ajándékok beszerzésének lázas, nyugtalan, hangos időszaka.
A II. Vatikáni Zsinatig a Szentcsalád ünnepét (mely egyébként is egyike a legújabb ünnepeknek) a következő Jézus életét idéző ünnepek előzték meg: E sorrend is a természetfeletti rendet követte: először jönnek a mennyei, és csak utána a földi dolgok, kötelességek, melyek ugyan nagyon fontosak, de csak az előzőkből következnek, tehát azokat nem előzhetik meg, hanem csak követhetik. Most vasárnap Madridban a Szentcsalád („a családok”) ünnepén hatalmas tömeg vett részt egy szabadtéri szentmisén, és tüntetett a keresztény család elve mellett, a homoszexuális házasság és az abortusz ellen. A német televízió, ellentétben a magyarral, nemcsak beszámolt a megmozdulásról, de néhány járókelő véleményét is megkérdezte. Egy fiatal férfi azt nyilatkozta, hogy szerinte mindenkinek joga van olyan családra, amilyent ő akar, egy fiatal nő pedig ezt mondta: „Felháborító, hogy még mindig vannak emberek, akik ilyen elavult elveket vallanak.” Idén még tele volt a média a szeretetet istenítő, a szegényeket megsegítő, az ajándékozást magasztaló műsorokkal. Vajon, ha az előbb idézett fiatalok gyermekei felnőnek, lesz-e még valaki, aki tudja, mi az a család, mi az a felebaráti szeretet? Azt már meg sem kérdezem, vajon lesz-e még valaki, aki tudni fogja, mit is ünneplünk karácsonykor.
Kiegészítés: Egy kedves Olvasó felhívott és elmondta, hogy már az 1964-es „Szent vagy, Uram” imakönyvből kihagyták a második – a szodómia – égbekiáltó bűnt (egy másik pedig, hogy az 1984-es imakönyvből is.). Gondoljuk csak meg, már 1964-ben! (Hogy valójában pontosan mikor gondolták úgy az Egyház illetékese, hogy joguk van Isten parancsait megváltoztatni, ráadásul pont ezzel a bűnnel kapcsolatban, mely az egyetlen volt a vétkek közül, melyet Isten már itt a földön látványosan megtorolt, s melyet két évezred egyháztanítói a bűnök legrosszabbikának jelentettek ki, még nem derült ki – erre nézve talán érkeznék még további adatok.) |
vissza