Magdi Cristiano Allam személyével kapcsolatban lásd a honlap következő cikkeit: 2008. március 25.: XVI. Benedek pápa egy volt mohamedánt keresztelt meg 2013. március 25.: A Benedek által megkeresztelt arab újságíró kilép az Egyházból Az iszlám azt állítja, hogy „felülmúlja”, azaz meghaladja, tökéletesíti a tökéletlen kereszténységet, és közben folytatja a „hitetlenek” lemészárlását. Ezt elfelejteni, nem más, mint a vallási relativizmus kinyilatkoztatása. II. János Pál után, aki egy ősrégi előítélettel szakított, amikor 1986. április 13-án a római zsinagógában tett történelmi látogatása során a zsidókat „idősebb fivéreinknek” hívta, tegnap Ferenc a Szent Péter téren az Úrangyalánál a muzulmánokat „fivéreinknek” nevezte, mikor a Ramadán végét jelentő ünnepség alkalmából üzenettel fordult hozzájuk. [Úgy látszik, a katolikus újegyház fejének nem volt elég az írásbeli üzenet, és az arra érkező bírálatokon ici-picit sem gondolkodott el.] Nos, a zsidóság és a kereszténység közötti teológiai kapcsolat kétségen felül fennáll, hiszen Jézus zsidó volt és a kereszténység az Ószövetséget a sajátjának nevezi, de az iszlám, mely 7 évszázaddal később kezdődik, a zsidóság és a kereszténység isteni igazságának tagadásán alapszik, hiszen magát annak a vallásnak tartja, mely e korábbiak eltévelyedéseit és hamisításait helyreigazítja, és a kinyilatkoztatást tökéletesíti és a próféták sorát lepecsételi. Ha a „fivéreink” kifejezés tágabb értelemben közös emberlétünkre vonatkozna, Ferenc szavai kifogástalanok lennének. De ha a „fivéreink” kifejezést teológiai összefüggésben használjuk, akkor ez egy vallási relativizmust jelent, mely a keresztény igazságok abszolút voltát felvizezi, amikor ugyanarra a szintre helyezi, mint az iszlám ideológiát, ami élettanilag olyan súlyosan erőszakos, hogy Allahot nem „atyának” és a híveket nem „fiaknak/gyermekeknek” fogja fel, hanem egy olyannyira transzcendens lénynek, akit még ábrázolni sem szabad, és akivel szemben az emberek totális behódolással tartoznak. Csak a zsidóságban, és mindenekelőtt a kereszténységben, az emberré lett Isten vallásában, abban a vallásban, mely az embert Isten képmásának tekinti, lesz Isten atya, és mi mindannyian az ő gyermekei és egymás között testvérek. Ferenc pápa [?] az Úrangyalánál, miután kijelentette, hogy a keresztény „olyan valaki, aki magában egy nagy, mély vágyat hordoz: nevezetesen azt, hogy urával a fivéreivel, az útitársaival együtt találkozzon”, „üdvözletét küldte az egész világ muzulmánjainak, fivéreinknek”, akik nemrégen ünnepelték a Ramadán végét, mely a böjtölésnek, az imának és az alamizsnálkodásnak van szentelve. Ha a muzulmánok a „mi fivéreink”, és ha a keresztények missziója az, hogy „uruk elé a fivérekkel együtt” menjenek, olyan teológiai kép előtt állunk, mely a kereszténységet és az iszlámot ugyanarra a szintre helyezi, mert őket két különböző útnak tartja, melyek azonban ugyanahhoz az Istenhez vezetnek.
Ferenc július 10-i „az egész világ muzulmánjainak szóló” üzenetében azt írta, hogy mindenkinek tisztelnie kell a másik vallását, tanítását, szimbólumait és értékeit, mégpedig vallási meggyőződésük tartalmára való tekintet nélkül. Különösen a vallási vezetők és a kultuszhelyek érdemelnek nagy tiszteletet, majd afelett sajnálkozott, hogy mekkora szenvedést okoznak az ezek elleni támadások.
Nyilvánvalóan vallási relativizmus rejlik abban az üzenetben is, melyet augusztus 8-án Angelo Scola bíboros a muzulmánoknak küldött, s melyben ez olvasható: „A saját vallási hagyományaink parancsai iránti hűség, mint az ima és különösen a Ti Ramadán hónapjában megfigyelhető böjtöléstek, bizakodást és bátorságot önt belénk, hogy a párbeszédet és az együttműködést támogassuk, mint szükséges gyümölcsét az isten- és felebaráti szeretetnek, azaz bármiféle autentikus spiritualizmus e két bibliai és koráni oszlopának.” [És még volt, mint például én is, aki azt szerette volna, hogy Scola bíboros legyen a pápa!] Pater Paolo Dall‘Oglio esete, aki csakúgy, mint Ferenc, jezsuita, és aki oly módon támogatta Szíria iszlámosítását, hogy Assad kormánya kiutasította az országból, és akit ennek ellenére a szír iszlám terroristák elfogtak, bizonyítja számunkra, hogy az iszlamisták soha nem fognak lemondani arról, hogy a keresztényeket, a zsidókat, a hitetleneket az iszlám alá vessék, ahogy ezt nekik Mohamed Koránjában Allah megparancsolta. Éppen tegnap, miközben Ferenc Rómában a muzulmánokat „fivéreinknek” nevezte, ők Egyiptomban felgyújtottak és porrá égettek egy templomot és 17 keresztény házát. És Irakban a Ramadán végét a sunnita terroristák 10 autóbombával ünnepelték, melyben 70 ember vesztette életét. Természetes, hogy a kereszténység és közös ember voltunk arra indít bennünket, hogy felebarátainkat vallásuktól, ideológiájuktól, kultúrájuktól vagy etnikumuktól függetlenül szeressük, de a vallási relativizmus elfogadása a kereszténység, és a személy alapvető jogait és a demokráciát megteremtő civilizációnk öngyilkosságává válik.
[Ezt a cikket nem azért fordítottam le, mintha minden szavával egyetértenék, hanem annak az abszurdumnak az illusztrálására, hogy egy volt mohamedán egyiptomi arab többet tud ma a katolicizmusról, mint „Róma püspöke” és egyáltalán az egész újegyházi vezetés, csakúgy, ahogy a katolikus erkölcsről is többet tud egy volt szodomita, mint a mai katolikus klérus. És ami még gyönyörű: Ferenc eme kijelentését nem a katolikus sajtó, hanem egy volt mohamedán kritizálta meg, és egy piuszos ellenálló közölte.]
|
vissza